به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ سجاد خسروی، با استناد به ماده ۱۱ قانون سازمان برق ایران مصوب سال ۱۳۴۶ و آئین نامه اجرایی آن مصوب هیأت وزیران سال ۱۳۶۴ گفت: تأمین روشنایی معابر بر عهده شرکتهای برق منطقهای است که هزینه آن رأساً از محل عوارض مقرر بر مصرف برق معابر تأمین و برداشت میشود.
وی بیان داشت: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه سوانح رانندگی، تأمین روشنایی معابر و ایجاد دید کافی و مناسب برای رانندگان و عابرین پیاده در ساعات شب و در مواقع تاریکی هوا، اهمیت بسزایی دارد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: چنانچه فقدان روشنایی یا عدم کفایت روشنایی راه، در بروز سوانح رانندگی دخیل باشد، به تشخیص کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی، به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، مسئولان و متصدیان مربوطه مقصر قلمداد خواهند شد و در جبران خسارات وارده سهیم خواهند بود.
وی تصریح کرد: بزرگراه آزادگان در زمره بزرگراههایی است که عدم کفایت روشنایی آن در بروز تصادفات بسیار تأثیر گذار بوده؛ تعداد قابل توجهی از تصادفات بزرگراه مذکور در شب رخ میدهد و این در حالی است که متأسفانه مقاطعی از بزرگراه آزادگان در ساعات شب در تاریکی مطلق به سر میبرد.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: بزرگراه آزادگان از جمله بزرگراههای ترانزیتی و مهم شهر تهران است و از حیث طول مسیر رفت و برگشت (حدود ۷۰ کیلومتر) به عنوان طولانیترین بزرگراه کشور نیز شناخته میشود./ مهر